Redesign en fodboldtrøje

7/03/2014

Redesign en fodboldtrøje


Igennem mit arbejde med fodboldlandshold har jeg efterhånden formået at samle en del nationale bluser sammen. Det har min ældre søn nydt godt af, mens det er sjældent, at den lille er så heldig, at der også er en i hans størrelse, så det må tekstil-mor gøre noget ved!

Jeg tog ned til Roskilde for at købe et simpelt blusemønster til børn. Siden fik jeg god hjælp fra en veninde til at samle brugte fodboldbluser sammen, som jeg kunne eksperimentere med.


Det er meget nemt at arbejde med Stof & Stil's mønstre i denne redesign fase, hvor meget af det drejer sig om at finde ud af, hvor man kan klippe en ærme eller et forstykke ud af.




Når man så er kommet forbi klippe-fasen,  er det den gode ven, overlockeren, der tages i brug. Kanterne lægger jeg op med symaskinen med en stretch-nål. 

I mine tre modeller har jeg prøvet at være så tro mod den oprindelige model som muligt, da det jo betyder en hel del for de små drenge at ligne deres helte på banen.




Etiketter: , , , , ,

0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start