From top down

2/10/2014

From top down

Jeg har taget et modul på min uddannelse, hvor opgaven lød på, at vi skulle finde inspiration i nordisk strik. En af teknikkerne, som vi blev præsenteret for, var den islandske måde at strikke sweatre med rundt bærestykke strikket fra halsen og ned, eller som overskriften henviser til: From top down.
Jeg har i et stykke tid haft garn fra Christel Seyfarth liggende i forskellige farver. Jeg har haft en ide om, at det skulle bruges til børneveste, og at jeg enten skulle lade mig inspirere af færøske, små mønstre eller lege med noder.
Jeg har lavet et par prøver, som jeg er ved at udvikle videre på, og jeg har tænkt mig at skrive opfølgende indlæg om, hvordan projekterne udvikler sig, men her er de hidtidige resultater.
Første udkast med små mønstre.

Andet udkast.

Første udkast til rundt bærestykke
med noder.

Etiketter: , , , , , ,

0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start