Babytæppe

7/18/2014

Babytæppe


Jeg tog et kursus i patchwork på skolen, hvor jeg havde sat mig for at brodere og applikere som en del af mit patchwork projekt. En af mine veninder viste mig så et babytæppe i bogen "Sy patchwork" fra Speich Design, som jeg blev helt forelsket i.


De applikerede hjerter, som er halverede passede godt til det, jeg havde forestillet mig, og ved at lade nogle af hjerterne være ensfarvede, så jeg kunne brodere på dem. Jeg valgte at tæppet skulle laves til min venindes datter, så jeg broderede fødsels- og dåbsdato, samt vægt og længde ved fødsel i.

Applikationerne valgte jeg at quilte på med tungesting. Det kunne selvfølgelig være gjort i hånden, men jeg synes at min maskine giver et jævnt udtryk, som passede godt til det jeg ønskede.


Når hjerterne var halverede, parrede jeg dem på ny og syede jeg dem sammen på symaskinen. Det har jeg lært er nemmest på samlebåndsmanér ;)


Når alle hjerterne er syede sammen, syede jeg en pink, ensfarvet kant på for at samle arbejdet og som en modsætning til alle de mønstrede stoffer, som jeg brugte til hjerter og baggrund. Jeg samlede tæppe, pladevat og fleece som bag med spraylim.



Kanten blev syet på på samme måde som på mit "disappearing ninepatch". Nu håber jeg, at mor og barn vil kunne nyde tæppet i sommersolen.


Etiketter: , , , , , ,

0 kommentarer:

Send en kommentar

Abonner på Kommentarer til indlægget [Atom]

<< Start